Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Vervelende situaties op het werkvloer  (gelezen 3516 keer)

Offline prem25

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 3
Vervelende situaties op het werkvloer
« Gepost op: 30 maart 2010, 11:20:28 »
Ik zat dus net in een werkoverleg.
We hebben sinds afgelopen week een nieuwe manager.
Tijdens het werkoverleg werd er zo negatief gesproken over onze vorige manager.
Ik heb een hekel aan zulke dingen. Sowieso aan roddelde collega's.
Hoe ga jij met zulke situatie's om?

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • Geslacht: Man
  • DESI PAPA
Re:Vervelende situaties op het werkvloer
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2010, 11:26:13 »
niet teveel lullen met collega's.... gewoon zakelijk en professioneel. ...
tenzij je wel enige raakvlakken hebt...

Naina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2010, 11:40:21 »
Ik zeg altijd: Als je iets te zeggen hebt, zeg het dan tegen degene waar het over gaat en kom mij niet lastigvallen met je vragen en/of opmerkingen over diegene....ze lopen dan meteen weg....

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2010, 12:10:45 »
Ik meng me niet in zulke dingen. Als collega's over elkaar praten dan blijf ik altijd neutraal.
Achterbakse mensen zijn dat.

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2010, 12:10:45 »

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2010, 12:13:33 »
allert zijn dat ze niet over jouw gaan roddelen. en neit te veel prive zaken op werk bespreken

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2010, 13:26:47 »
daar doe ik niet aan mee
en als het gebeurd zeg ik gewoon van ja dan moet je dat maar aan die en die zeggen
als je degene niet meer spreekt dan heb je er ook geen last meer van
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Y_gen_Events

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 6
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2010, 13:27:22 »
gewoon hakken die handel
BOOM BOOM BEATS

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2010, 15:06:00 »
Zijn gewoon slijmballen

Offline Walter

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 0
  • WALTER HUNTELAAR
    • Becato Studio's Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2010, 15:22:09 »
Nooit aan deze shit meedoen....bli jf correct en zakelijk....je bent niet bij familie thuis.....want vandaag doe je mee...morgen heb jij et gezegd en overmorgen vlieg jij eruit....
Don't judge me for what I am, don't judge me for who I am....in fact....don't judge me at all, cause u don't know me....

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2010, 15:34:11 »
niet teveel lullen met collega's.... gewoon zakelijk en professioneel. ...
tenzij je wel enige raakvlakken hebt...

precies zo doe ik t ook dan mogen ze me introvert en niet al te sociaal vinden jammer dan , ik lul nie teveel met ze en doe gewoon mn werk goed als ze morgen dood zijn kan t me nog nix schelen.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2010, 15:35:52 »
precies zo doe ik t ook dan mogen ze me introvert en niet al te sociaal vinden jammer dan , ik lul nie teveel met ze en doe gewoon mn werk goed als ze morgen dood zijn kan t me nog nix schelen.
dus dat...

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2010, 15:36:15 »
Ik ben ook zo. Vertel helemaal niks over mijn privé leven.

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2010, 15:37:27 »
hier is het echt een roddelhok. ik meng me er niet in. zeg wel elke keer tegen hun van, wie met je roddelt, roddelt ook over je..stelletje roddeltantes.
en zeg ze ook dat als ze iets dwarszit dat ze het gewoon zelf met diegene direct moeten uitpraten.
en wat je zegt als iemand zn kont keer dat er meteen geroddeld wordt, dat zeg ik ze ook gewoon en dan zijn ze stil.

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2010, 15:40:27 »
Ik ben ook zo. Vertel helemaal niks over mijn privé leven.

ik heb 2 hindoestaanse vrouwelijke collegaas die helemaal met mekaar optrekken ook in privesfeer maar stiekem haten ze me kaar toch , heeel bizarre relatie hebben ze en dan denk waarom doe je het jezelf toch aan ben je zo hopeloos? De ene periode praten ze nauwelijks en de andere periode gaan ze zelfs op vakantie ,echt ziek. Dat ik noooit willen , ik heb me trots wel wat dat betreft. Collegaas zijn geen vrienden , heb er het beste van te maken zakelijk gezien en de rest intresseert me weinig.

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2010, 15:42:25 »

ik heb 2 hindoestaanse vrouwelijke collegaas die helemaal met mekaar optrekken ook in privesfeer maar stiekem haten ze me kaar toch , heeel bizarre relatie hebben ze en dan denk waarom doe je het jezelf toch aan ben je zo hopeloos? De ene periode praten ze nauwelijks en de andere periode gaan ze zelfs op vakantie ,echt ziek. Dat ik noooit willen , ik heb me trots wel wat dat betreft. Collegaas zijn geen vrienden , heb er het beste van te maken zakelijk gezien en de rest intresseert me weinig.
hahah klinkt heel erg hopeloos koekie. Of ik mag je of ik mag je niet. Ga geen toneelspelen.

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
  • I'm not a bitch. I just have a low bullshit policy
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2010, 18:24:17 »
Ik ben best direct en mensen weten meteen wat ze aan me hebben en wat ik vind. Dus als me iets niet zint dan laat ik dat ook gewoon weten. Als iemand iets tegen mij heeft dan heb ik ook liever dat diegene dat gewoon tegen me zegt en er geen doekjes omwindt.
Life is what happends when you are busy making other plans...

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Nothing changed.
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2010, 18:26:56 »
Waarom praten ze zo negatief over de vorige manager?
Zij hadden als werknemers ook gewoon hun bijdrage kunnen leveren en de situatie kunnen redden maar dat hebben ze vast niet gedaan. Klaagcultuur op 't werk ook altijd.
Ik praat zelden mee, ik werk nooit lang genoeg ergens om mee te kunnen praten over zulke dingen. :/
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline anisha_s_i

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • xoxox
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2010, 19:13:45 »
Bijna op alle werkplekken word geroddeld, ik zou zeggen, hou de personen die schijnheilig tegen je doen op een afstand en neem ze niet in vertrouwen qua privé dingetjes.  Ik probeer dat soort types slechts zakelijk te woord te staan. En voor de rest als ik hoor dat iemand me achter mijn rug om zeurt, confronteer ik deze, is beter voor mijn eigen gevoel. Ik moet immers werken met die persoon dus negeren kan ik dan zo ie zo niet. En als mensen over anderen roddelen, gewoon weg lopen, laten zien dat, dat soort dingen je niet boeien.
<a href="http://www.youtube.com/v/fRpVH1IatPs?version=3&amp;amp;hl=nl" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/fRpVH1IatPs?version=3&amp;amp;hl=nl</a>
--------------------
Aap log kyun itni chhoti si baat ka itna bada issue bana rahein ho?

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 5 april 2010, 21:59:51 »
Good one, Prem25. Ik kwam het ook regelmatig tegen [al zeggen ze het tegen elkaar waar ik bij ben en niet rechtstreeks tegen mij] en dacht er ook aan een topic over te openen. Wat ik doe is me ervan afzijdig houden:

Ik meng me niet in zulke dingen. Als collega's over elkaar praten dan blijf ik altijd neutraal.
Achterbakse mensen zijn dat.

Als ze wel tegen mij aan lopen te zeuren over iemand anders: ik luister wel als het iets werkgerelateer d is. En vervolgens doe ik de suggestie dat ze het aan desbetreffend persoon aangeven, want mss kan diegene daar wel iets mee, weet hij niet dat het zo overkomt of op een bepaalde manier leeft bij anderen, etc. Ik ga iig niet meepraten. Als ik kritiek heb op iets/iemand, dan zeg ik dat tegen degene die 't moet weten. Als ze over privédingen van anderen beginnen, zeg ik dat ik dat niet wil weten.

Bij mij op werk waar ik eerst zat, roddelden ze veellll. En dat waren dan de twee mannen van de kamer ook nog. :roflol:

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 6 april 2010, 11:09:23 »
Good one, Prem25. Ik kwam het ook regelmatig tegen [al zeggen ze het tegen elkaar waar ik bij ben en niet rechtstreeks tegen mij] en dacht er ook aan een topic over te openen. Wat ik doe is me ervan afzijdig houden:

Als ze wel tegen mij aan lopen te zeuren over iemand anders: ik luister wel als het iets werkgerelateer d is. En vervolgens doe ik de suggestie dat ze het aan desbetreffend persoon aangeven, want mss kan diegene daar wel iets mee, weet hij niet dat het zo overkomt of op een bepaalde manier leeft bij anderen, etc. Ik ga iig niet meepraten. Als ik kritiek heb op iets/iemand, dan zeg ik dat tegen degene die 't moet weten. Als ze over privédingen van anderen beginnen, zeg ik dat ik dat niet wil weten.

Bij mij op werk waar ik eerst zat, roddelden ze veellll. En dat waren dan de twee mannen van de kamer ook nog. :roflol:
Klopt, ik werk voornamelijk met mannen, er zit 1 collega erbij die dan homo is. Over hem wordt er altijd grappen gemaakt (als hij er niet is natuurlijk) . Ik zeg dan rustig van heren durven jullie niet in bijzijn van hem opmerkingen te maken? Dan zijn ze meteen rustig. Beetje lafje actie.

Naina

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 6 april 2010, 12:10:34 »
Ik heb een collega die altijd vragen aan mij stelt over 2 andere collegaatjes van mij....in het begin bleef ik rustig en zei 'als je vragen hebt over hen, moet je het aan hen vragen en niet aan mij, ik ben niet degene die daar antwoordt op hoort te geven'....maar ze bleef het vragen, ben dus een keer tegen haar uitgevallen en nu vraagt ze het wel rechtstreeks aan mijn andere collegaatjes.. ..ja straks zeg ik wat en dan heb ik het gedaan, ik kijk wel uit.

Offline djoer-macharie

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • I Hate Morjon Sardien
« Reactie #21 Gepost op: 6 april 2010, 12:15:58 »
nou dat moesten ze dan tegen die andere manager gezegt hebben, en niet achteraf als hij toch al weg is..

Als je zo veel commentaar hebt, moet je ook wel lef hebben om het gewoon te zeggen!
Kaise is laaste tijd weer interessant!!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 6 april 2010, 17:31:09 »
nou dat moesten ze dan tegen die andere manager gezegt hebben, en niet achteraf als hij toch al weg is..

Als je zo veel commentaar hebt, moet je ook wel lef hebben om het gewoon te zeggen!
En daar ontbreekt het velen toch wel aan. Ligt misschien aan het slag mensen waar ik mee werk. Maar wat ze zeggen over de directheid van mensen: dat valt toch wel mee. Valt tégen, eerder gezegd.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 6 april 2010, 17:32:00 »
mensen=idg autochtonen.

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #24 Gepost op: 6 april 2010, 20:09:13 »
Bijna op alle werkplekken word geroddeld, ik zou zeggen, hou de personen die schijnheilig tegen je doen op een afstand en neem ze niet in vertrouwen qua privé dingetjes.  Ik probeer dat soort types slechts zakelijk te woord te staan. En voor de rest als ik hoor dat iemand me achter mijn rug om zeurt, confronteer ik deze, is beter voor mijn eigen gevoel. Ik moet immers werken met die persoon dus negeren kan ik dan zo ie zo niet. En als mensen over anderen roddelen, gewoon weg lopen, laten zien dat, dat soort dingen je niet boeien.

ongeschikt voor alles

Offline anisha_s_i

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • xoxox
« Reactie #25 Gepost op: 6 april 2010, 20:33:06 »

ongeschikt voor alles

1 woord: HOPELOOS.
<a href="http://www.youtube.com/v/fRpVH1IatPs?version=3&amp;amp;hl=nl" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/fRpVH1IatPs?version=3&amp;amp;hl=nl</a>
--------------------

Offline sarah

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 6 april 2010, 20:45:52 »

precies.
deel ook niet teveel dingen met collega's. het zijn collega's en niet mijn vrienden of familie.
maar hierdoor vinden veel mij wel introvert en niet 'interessant' denk ik omdat ze niet over mij kunnen kletsen. hahahaha

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #27 Gepost op: 6 april 2010, 20:49:23 »

Strafpunt 3

~~ KOekE is lief en nice ,als jij dat ook bent ~~

Bekijk profiel E-mail Persoonlijk bericht (Online)

« Antwoord #27 Gepost op: Vandaag om 20:48:32 »
   Antwoord met citaatCitaat Verwijder berichtenVerwi jder
Citaat van: anisha_s_i op Vandaag om 20:33:06

1. Mensenkennis/inschattingsvermogen

geschikt     [   ]
ongeschikt  [ x ]

Offline anisha_s_i

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • xoxox
« Reactie #28 Gepost op: 6 april 2010, 20:51:04 »
 :lachen:
--------------------

Offline KeesJan

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2010, 14:58:23 »
Dharmpracharak

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2010, 14:58:23 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: