Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Is het raar om op je 26ste terug te gaan naar school?  (gelezen 3691 keer)

Offline Cinnamon

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
Is het raar om op je 26ste terug te gaan naar school?
« Gepost op: 6 januari 2010, 12:39:40 »
Ik ben bijna 27 en heb een aantal dingen gedaan in mijn leven en heb al 2 hbo studies geprobeerd die ik niet leuk vond. Mijn ouders blijven me ook aansporen om verder te gaan studeren. Zelf wil ik ook wel studeren aan de ene kant, maar aan de ander kant heb ik zoiets van: tja, ik ben al 26. Moet ik niet serieus gaan settelen: werken, trouwen, kinderen?

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Man
Re:Is het raar om op je 26ste terug te gaan naar school?
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2010, 12:42:37 »
Gewoon doen, is beter voor jezelf.

Offline -Farah-

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2010, 12:43:12 »
Het is niet raar, maar het lijkt me wel zwaar...
Kabhi to kinare pe, utar mere sapno se
Aaja zameen pe, aur mil ja kahin pe...

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2010, 13:08:59 »
Het is niet raar, maar het lijkt me wel zwaar...

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2010, 13:08:59 »

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2010, 13:11:07 »
Why not? Je bent nooit oud om te leren.

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
  • XOXO, You Know You Love Me!
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2010, 13:12:29 »
Nee het is niet raar, ik heb ook een aantal oudere mensen in me klas. Het kan wel zo zijn dat jij je misschien niet zo op je gemakt zal gaan voelen als je een voltijd studie doet omdat je waarschijnlijk met veel jongere mensen in de klas komt. Maar je kan anders ook duaal doen. Ook is het zo dat je het misschien even wat moeilijker krijgt omdat je weer terug in ritme moet komen van huiswerk-leren.
... Fashion is Fun ...

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2010, 13:14:02 »
Ik zie bij mijn studie ook veel oma's, opa's en 30 plussers.

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2010, 13:14:43 »
Ik zie bij mijn studie ook veel oma's, opa's en 30 plussers.
Weet je zeker dat het geen docenten zijn?
... Fashion is Fun ...

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2010, 13:18:25 »
Weet je zeker dat het geen docenten zijn?

Ja.

Offline Cinnamon

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2010, 13:20:47 »
Ik wil International Business & Languages gaan doen. Dat is 4 jaar en enkel voltijd. Als het ga doen dan ga ik het op Inholland Diemen/Amsterdam doen.

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2010, 13:25:52 »
Ik wil International Business & Languages gaan doen. Dat is 4 jaar en enkel voltijd. Als het ga doen dan ga ik het op Inholland Diemen/Amsterdam doen.
MAar denk je ook echt dat je het in je hebt om deze studie af te ronden? Niet dat je er na een tijdje achter komt dat je het toch niets vind.
... Fashion is Fun ...

Offline Cinnamon

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2010, 13:29:11 »
MAar denk je ook echt dat je het in je hebt om deze studie af te ronden? Niet dat je er na een tijdje achter komt dat je het toch niets vind.

Uh tja.......
De studie lijkt me wel leuk. Ik heb op de HES gezeten vroeger en ik wil dus echt nooit meer terug naar zown school! Ik weet het eigenlijk niet of ik het zal kunnen volhouden om het af te maken. Immers, ik ben al 2x gestopt omdat ik het niet leuk vond. Ik heb al 2 studies gedaan en ik zou anders ook niet weten wat ik moet doen. Daarnaast moet ik er ook bij werken.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2010, 13:30:12 »
nee het is niet raar...
tis nooit te laat om aan je toekomst te werken..

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2010, 13:32:04 »
Uh tja.......
De studie lijkt me wel leuk. Ik heb op de HES gezeten vroeger en ik wil dus echt nooit meer terug naar zown school! Ik weet het eigenlijk niet of ik het zal kunnen volhouden om het af te maken. Immers, ik ben al 2x gestopt omdat ik het niet leuk vond. Ik heb al 2 studies gedaan en ik zou anders ook niet weten wat ik moet doen. Daarnaast moet ik er ook bij werken.
Maar heb jij je echt goed verdiept in de studiemogelijk heden? Dus je hebt hiervoor al 2 economische studies gedaan? Misschien is de richting economie gewoon niets voor jou? Welke studies heb je hiervoor al geprobeerd? En waarom zou je niet meer terug willen naar zo'n school als HES?
... Fashion is Fun ...

Naina

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2010, 13:32:53 »
Is helemaal niet raar, je bent nooit te oud om te studeren.

Ik moest wel meteen aan Main hoon na denken...

Offline maniaco

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2010, 13:44:01 »
Ja, het is raar. Je bent te oud en versleten voor een studie

Offline Cinnamon

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2010, 13:45:48 »
Maar heb jij je echt goed verdiept in de studiemogelijk heden? Dus je hebt hiervoor al 2 economische studies gedaan? Misschien is de richting economie gewoon niets voor jou? Welke studies heb je hiervoor al geprobeerd? En waarom zou je niet meer terug willen naar zo'n school als HES?

Ik heb hiervoor op de hes in de bijlmer gezeten. Ik vond de school gewoon echt niet leuk. Net een tuchtschool en je moet gymen daar. Ik was ook later begonnen en ik liep al veel achter. Dus op gegeven moment had ik er al geen zin meer in.
Ook heb ik Communicatie op de HVA bij Amstelstation gedaan. Vond ik een doodsaaie studie.

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2010, 13:53:21 »
Ik heb hiervoor op de hes in de bijlmer gezeten. Ik vond de school gewoon echt niet leuk. Net een tuchtschool en je moet gymen daar. Ik was ook later begonnen en ik liep al veel achter. Dus op gegeven moment had ik er al geen zin meer in.
Ook heb ik Communicatie op de HVA bij Amstelstation gedaan. Vond ik een doodsaaie studie.
Ooww oke, maar je weet dat je bij IBL o.a. vreemde talen krijgt, meestal Engels en nog 2 andere...

... Fashion is Fun ...

Nousha

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2010, 14:17:51 »
Ik ben bijna 27 en heb een aantal dingen gedaan in mijn leven en heb al 2 hbo studies geprobeerd die ik niet leuk vond. Mijn ouders blijven me ook aansporen om verder te gaan studeren. Zelf wil ik ook wel studeren aan de ene kant, maar aan de ander kant heb ik zoiets van: tja, ik ben al 26. Moet ik niet serieus gaan settelen: werken, trouwen, kinderen?

Is dat niet iets persoonlijks?? Niemand die zegt dat je op je 26 getrouwd en gesettled MOET zijn.

Als jij wilt doorstuderen: go for it! Pak je kansen nu, voor je er later spijt van krijgt.

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2010, 14:20:27 »

Ben je lui of zo?? Sporten is gezond. Moeten ze verplichten op elke opleiding ja ook op de uni. Ze zouden het zelfs op je werk moeten verplichten minimaal elke dag een half uurtje sporten. Fietsen lopen. Beweging is het belangrijkste. En na zo een ontspanning kan je weer heerlijk aan het werk.

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2010, 14:22:42 »
Ben je lui of zo?? Sporten is gezond. Moeten ze verplichten op elke opleiding ja ook op de uni. Ze zouden het zelfs op je werk moeten verplichten minimaal elke dag een half uurtje sporten. Fietsen lopen. Beweging is het belangrijkste. En na zo een ontspanning kan je weer heerlijk aan het werk.
Ja doei, op je werk kom op zeg! MEnsen moeten daar zelf hun verantwoordeli jkheid voor nemen. Iedere keer al die dingen mee sjouwen, mijn tas is al zwaar genoeg. Ik ga liever sporten doen die ik zelf leuk vind samen met mensen die het ook echt willen, dan met klasgenoten of collega's dingen verplicht doen die we eigenlijk niet willen doen.

... Fashion is Fun ...

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2010, 14:24:00 »

Ik zou dat wel goed vinden als het gratis zou zijn en ik zelf mag kiezen welke sport ik wil doen.

Offline Romeo

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 6 januari 2010, 14:56:19 »

je kan beter werken en studeren... op die leeftijd anders heb je straks een torenhoge studieschuld.. .
As with Humans...The Brightest Stars Have The Shortest Lifes...

--------------------------------------------> Klik hier niet !!! <------------------------------

Offline -Farah-

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 6 januari 2010, 15:21:40 »

Op Inholland Diemen lopen wel veel kleine kinderen rond hoor.. t lijkt af en toe net een kleuterschool. . soms vroeg ik me echt af hoe bepaalde mensen daar ooit terecht zijn gekomen...  :6ltpahv:
Het was wel een hele gezellige school, maar de docenten waren niet altijd even professioneel (maar dat kan per cluster verschillen natuurlijk)...
Kabhi to kinare pe, utar mere sapno se
Aaja zameen pe, aur mil ja kahin pe...

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 6 januari 2010, 15:46:15 »
Ja doei, op je werk kom op zeg! MEnsen moeten daar zelf hun verantwoordeli jkheid voor nemen. Iedere keer al die dingen mee sjouwen, mijn tas is al zwaar genoeg. Ik ga liever sporten doen die ik zelf leuk vind samen met mensen die het ook echt willen, dan met klasgenoten of collega's dingen verplicht doen die we eigenlijk niet willen doen.

Op het grafisch waar ik heb gezeten was het verplicht om sportmodules te volgen.
Er was genoeg keuze aan sporten. Zo kon je hoe standaart ook zaalvoetballen fitnissen batmantonnen. Maar ook moutainbiken. Schaatsen. pers luchtduiken. Snowboarden ski-en. En ook heel veel excotische sporten.

Het leuke was juist om andere sporten een keer te doen. Ze te leren kennen. En als je iets met plezier doet dan komt het altijd goed

Je moest er 4 hebben over heel je opleiding. Waarbij gezegt moet worden dat je er 3 ofzo in de eerste 2 jaar moest hebben. 1 sportmodule was 4 tot 8 weken.

Oke van op het werk is overdreven. Maar het helpt wel mensen te ontspannen. Er zijn genoeg werkgevers waarbij je fitness abbo's kan nemen. De baas betaald dan zo gezegt 50%

Ze moeten het wel stimuleren. Want sportende mensen zijn over het algemeen veel fitter.

@titania
Op het grafisch kon je van alles en nog wat kiezen. En alles was kostenloos. Zo heb ik ook mijn eerste 4 perstluchtduik lessen gehad. Echt een geweldige ervaring was dat.Zo ben ik ook wezen klimmen, zijn er mensen geweest die zich hebben opgemaakt voor de marathon van Rotterdam. Zo heb ik indoor leren snowboarden waarna ik mee ben geweest op wintersport met school (deze moest je wel zelf bekostigen). ZO waren er ook mensen die door de lessen klimmen mee zijn gegaan met echt berg beklimmen via school.

Met mijn diploma uitrijking ben ik samen met nog een gozer naar voren geroepen (de jongen kon ik via de wintersport van school) en werd ons gevraagt van op welke school zit jij??? Wij keken elkaar aan uhmm ja Grafisch. Nou waarom hebben jullie dan het record sportmodules geboekt. Wij hadden iets van 20 sportmodules gedaan ofzo in 4 jaar tijd :D Dat vonden ze echt geweldig. Helemaal omdat wij allemaal verschillende sporten hadden gedaan.

Ik vind dat ze het moeten verplichten op elke school. Helemaal omdat je vaak keihard aan het studeren bent. Dan is zo een ontspanning echt een verademing. En ik zou niet weten wat ik zonder sport zou moeten doen in mijn vrijetijd

Offline Bluesky

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2010, 17:58:05 »

ga maar weer naar school....ontm oet je lekkere chimeids ook.... :6ltpahv:

Offline LiL' DiaManTje

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 69
« Reactie #26 Gepost op: 6 januari 2010, 18:16:20 »
ga maar weer naar school....ontm oet je lekkere chimeids ook.... :6ltpahv:
:6ltpahv:
... Fashion is Fun ...

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 6 januari 2010, 18:21:53 »
Ja, op je 26ste... te raar. Ik zou 't niet doen als ik jou was. :bduh:

:vaag:

Weet eerst goed wat je wil. Denk niet in termen van OF-OF, maar EN-EN. Zoek naar mogelijkheden / bepaalde balans. Doe gewoon wat je wil. En zet je tanden erin.

En áls je dan op je 26ste/bijna 27ste op school zit en daarmee afwijkt van de gemiddelde leeftijd, dan is dat niet raar maar iets waar je respect voor krijgt. :banana:

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 6 januari 2010, 20:01:14 »
@titania
Op het grafisch kon je van alles en nog wat kiezen. En alles was kostenloos. Zo heb ik ook mijn eerste 4 perstluchtduik lessen gehad. Echt een geweldige ervaring was dat.Zo ben ik ook wezen klimmen, zijn er mensen geweest die zich hebben opgemaakt voor de marathon van Rotterdam. Zo heb ik indoor leren snowboarden waarna ik mee ben geweest op wintersport met school (deze moest je wel zelf bekostigen). ZO waren er ook mensen die door de lessen klimmen mee zijn gegaan met echt berg beklimmen via school.

Met mijn diploma uitrijking ben ik samen met nog een gozer naar voren geroepen (de jongen kon ik via de wintersport van school) en werd ons gevraagt van op welke school zit jij??? Wij keken elkaar aan uhmm ja Grafisch. Nou waarom hebben jullie dan het record sportmodules geboekt. Wij hadden iets van 20 sportmodules gedaan ofzo in 4 jaar tijd :D Dat vonden ze echt geweldig. Helemaal omdat wij allemaal verschillende sporten hadden gedaan.

Ik vind dat ze het moeten verplichten op elke school. Helemaal omdat je vaak keihard aan het studeren bent. Dan is zo een ontspanning echt een verademing. En ik zou niet weten wat ik zonder sport zou moeten doen in mijn vrijetijd

Oh, dat is mooi dat het gratis is. Dat is wel een extra stimulans voor de meesten. Op de VU en UVA kun je wel met korting sporten. Voor degenen die studentenverge nigingen niet leuk vinden maar toch contact willen met studenten is dit ook leuk. Ik heb in m'n eerste jaar ook van alles gedaan.

Heeft iemand jouw record al verbroken?

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #29 Gepost op: 6 januari 2010, 20:43:57 »
Oh, dat is mooi dat het gratis is. Dat is wel een extra stimulans voor de meesten. Op de VU en UVA kun je wel met korting sporten. Voor degenen die studentenverge nigingen niet leuk vinden maar toch contact willen met studenten is dit ook leuk. Ik heb in m'n eerste jaar ook van alles gedaan.

Heeft iemand jouw record al verbroken?

zover ik weet nog niet. Maar ze wouden ons wel als voorbeeld stellen. Juist omdat er niet alleen de standaard sporten werden gegeven.
Met duiken hadden we een meisje met watervrees, maar ze wou t toch proberen en t is haar gelukt. Zo hebben ook mensen de marathon gelopen die daarvoor er nooit op zouden komen.

En op deze manier kon je wel er achter komen of t wat voor jou was

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 6 januari 2010, 20:43:57 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: