collapse

Auteur Topic: Molukkers vs Marokkanen  (gelezen 10672 keer)

Offline Bijoy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
Re:Molukkers vs Marokkanen
« Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2010, 09:57:52 »
Hoe wil jij zoiets creeren?

mensen genoeg die een hekel hebben aan mocro's...het is een kwestie van tijd voordat deze dadersgroep slachtoffer zullen worden...
Maar dan zullen de autoriteiten ineens wat van zich laten horen, hard optreden en roepen dat er geen eigen rechter gespeeld mag worden....pfff f...

Kaise.nl

« Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2010, 09:57:52 »

Offline maniaco

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2010, 10:03:05 »
En de blanke nederlanders zijn de lachende derde partij. Niet alleen hebben ze onze surinaamse voorouders beestachtig mishandeld en molukkers voor de gek gehouden in nederlands-indie, maar nu staan ze lachend langs de zijlijn te kijken hoe het allochtoonprob leem zichzelf oplost.

Niet de marokkanen of molukkers zijn het probleem maar de mislukte multiculturele samenleving die de nederlanders hebben veroorzaakt..

Offline Bijoy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #62 Gepost op: 6 januari 2010, 10:07:00 »
En de blanke nederlanders zijn de lachende derde partij. Niet alleen hebben ze onze surinaamse voorouders beestachtig mishandeld en molukkers voor de gek gehouden in nederlands-indie, maar nu staan ze lachend langs de zijlijn te kijken hoe het allochtoonprob leem zichzelf oplost.

Niet de marokkanen of molukkers zijn het probleem maar de mislukte multiculturele samenleving die de nederlanders hebben veroorzaakt..

Dat de Nederlanders de situatie hebben laten ontstaan dat we nu probs hebben met mocro's is idd waar. Maar de rotzooi wordt nog altijd uitgehaald door de mocro's zelf....

Offline Its_Me

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • ** Music **
« Reactie #63 Gepost op: 6 januari 2010, 16:56:56 »
'Wijze Molukkers' vergaderen in Culemborg

Een groep 'wijze mannen' van Molukse afkomst heeft vandaag urenlang vergaderd over de problemen in de Culemborgse wijk Terweijde. De mannen komen van buiten de wijk. De groep  bestaat onder andere uit een advocaat.

De Molukse kerk in Culemborg meldde dit vandaag. Het is de bedoeling dat de 'wijzen' vanmiddag nog met de burgemeester van Culemborg, Roland van Schelven, een gesprek hebben.

De politie is met honderd agenten aanwezig in de wijk. Ook is er een samenscholings verbod voor groepen van vier of meer personen afgekondigd. Er zijn inmiddels veertien personen gearresteerd. Uit gesprekken met de Marokkanen en Molukkers in de wijk blijkt dat de frustaties over de gebeurtenissen van de afgelopen weken diep zitten. Er hebben nog geen nieuwe geweldsuitbars tingen plaatsgevonden, alhoewel een groep Molukkers vannacht wel heeft geprobeerd de wijk binnen te komen. Deze groep werd weggestuurd door de politie.

Marokkaanse jongeren zinnen op wraak na de mishandeling van Omar Moussaoui. Molukkers daarentegen voelen zich weer slachtoffer van een groep 'Marokkaanse onruststokers' die de afgelopen weken veelvuldig auto's in brand zouden hebben gestoken. "Nederlanders laten zich aan de kant zetten. Zo zijn wij niet. Wij komen voor elkaar op in onze buurt,'' zegt de Molukse buurtbewoonste r Anita Kakerissa. 

http://frontpage.fok.nl/nieuws/365543/1/1/100/wijze-molukkers-vergaderen-in-culemborg.html

"Sprintje trekken kan een ieder ~ Aan top blijven is de kunst!"

Offline barkimaai

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 4
  • Geslacht: Vrouw
  • verwijderd!
« Reactie #64 Gepost op: 6 januari 2010, 17:17:20 »
hoeveel staat t?

Offline barkimaai

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 4
  • verwijderd!
« Reactie #65 Gepost op: 6 januari 2010, 18:28:16 »
:lachen:
t zou toch te gek voor woorden zijn als je je meid naar een fittie meeneemt?
shit menn

ja maar anders heb je geen referentie hoe stoer je bent, desnoods paas je d'r daarna een Eyeliner van Kruidvat ofzo  :dontknow:

Offline Soenderpopo

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • k zal je geven wat jij niet hebt, k geef je gelijk
« Reactie #66 Gepost op: 6 januari 2010, 18:43:02 »
Ik geloof niet in het generaliseren wat er nu gebeurt... maar ik kan me mateloos irriteren aan het gebrek aan zelfkritiek in de mocro gemeenschap... zoals die welbespraakte kerel in Nova zich opstelt... soms mag de hand wel eens in eigen boezem gestoken worden... dit wekt alleen maar meer irritatie op

Offline barkimaai

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 4
  • verwijderd!
« Reactie #67 Gepost op: 6 januari 2010, 18:45:45 »
en dan komt die burgemeester nu pas aankakken

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #68 Gepost op: 6 januari 2010, 21:30:43 »
ja maar anders heb je geen referentie hoe stoer je bent, desnoods paas je d'r daarna een Eyeliner van Kruidvat ofzo  :dontknow:
zo echt he... en vergeet die black niet om guts te krijgen....

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #69 Gepost op: 6 januari 2010, 21:31:28 »
Echt lomp zulke ruzies

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline barkimaai

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 4
  • verwijderd!
« Reactie #70 Gepost op: 6 januari 2010, 21:36:18 »
zo echt he... en vergeet die black niet om guts te krijgen....

tegenwoordig knokken ze met Tassa Group als achtergrond

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #71 Gepost op: 6 januari 2010, 21:42:02 »
en met hun sma'tjes die op de achtergrond aan t dansen zijn...             

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 7 januari 2010, 09:19:35 »
maar ik denk niet dat wij hindoestanen ertoe in staan zijn.

trouwens dit was gister op Nova http://player.omroep.nl/?aflID=10483128&silverlight=true

Ik weet het!

Zoiets wilden wij ook midden jaren 90, maar er was toen weinig animo!!!

Het was ons bedoeling om een team op te richten die klaar zou staan als ons hindoestaanse gemeenschap bedreigt of in problemen zou komen!

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #73 Gepost op: 7 januari 2010, 09:36:38 »
Ik weet het!

Zoiets wilden wij ook midden jaren 90, maar er was toen weinig animo!!!

Het was ons bedoeling om een team op te richten die klaar zou staan als ons hindoestaanse gemeenschap bedreigt of in problemen zou komen!
ik denk dat de toenmalige generatie zich ook met hele andere dingens bezighield..
het is nu een hele andere tijd, en mensen houden zich nu waarschijnlijk met meer andere dingens bezig... we zijn nu denk ik ook wel wat maatschappelij k bewuster, tevens speelt nu ook een verharding vd samenleving mee, wie weet dat maybe nu wel animo voor is...

voor mij persoonlijk, ik sta als eerste in de rij om me bij een hindoestaanse groepering aan te melden... die opkomt voor de rechten en belangen vd Hindoestaan.. goedschiks of kwaadschiks..
tis hoog tijd dat er zoiets komt..
begin met 20 man, en maak acties... en je zal zien in hoe snel er aanmeldingen zullen plaatsvinden.. samen staan we sterker... ipv in lari ruzie met elkaar te zoeken, moeten we verbroederen.. .
dit brengt mij op een voorbeeld , die ik jaren geleden heb meegemaakt, omstreeks 2000..
Het was Holi, en de traditie was dat er heel veel hindoestanen bij ons op school kwamen vieren.... stonden we daar met ongeveer 100 man (als het niet meer was)...
maar er was ook een groepje paki's van ong 15a20 man... die ken ik allemaal goed...

maar wat deden ze nou.. ze terroriseerden onze jongens... en niemand vd hindoestanen die wat deed... terwijl we met minimaal 5x zo veel jongens waren als zij... ikm zat on de 2e en was pas 14... maar dat maakte voor mij niets uit...
als er hooguit 10 jongens waren opgestaan, was iki als 14 jarige uk, dr ook in gesprongen....
en met mij nog es 5...
maajah zo zie je maar weer...

maar ff een vraagje... je had erover om medio '90 ook zo n groepering te starten...
ik zou zeggen ... probeer t nu nog es... onze jongeren zijn nu ook aan t verharden....

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 7 januari 2010, 09:46:46 »
ik denk dat de toenmalige generatie zich ook met hele andere dingens bezighield..
het is nu een hele andere tijd, en mensen houden zich nu waarschijnlijk met meer andere dingens bezig... we zijn nu denk ik ook wel wat maatschappelij k bewuster, tevens speelt nu ook een verharding vd samenleving mee, wie weet dat maybe nu wel animo voor is...

voor mij persoonlijk, ik sta als eerste in de rij om me bij een hindoestaanse groepering aan te melden... die opkomt voor de rechten en belangen vd Hindoestaan.. goedschiks of kwaadschiks..
tis hoog tijd dat er zoiets komt..
begin met 20 man, en maak acties... en je zal zien in hoe snel er aanmeldingen zullen plaatsvinden.. samen staan we sterker... ipv in lari ruzie met elkaar te zoeken, moeten we verbroederen.. .
dit brengt mij op een voorbeeld , die ik jaren geleden heb meegemaakt, omstreeks 2000..
Het was Holi, en de traditie was dat er heel veel hindoestanen bij ons op school kwamen vieren.... stonden we daar met ongeveer 100 man (als het niet meer was)...
maar er was ook een groepje paki's van ong 15a20 man... die ken ik allemaal goed...

maar wat deden ze nou.. ze terroriseerden onze jongens... en niemand vd hindoestanen die wat deed... terwijl we met minimaal 5x zo veel jongens waren als zij... ikm zat on de 2e en was pas 14... maar dat maakte voor mij niets uit...
als er hooguit 10 jongens waren opgestaan, was iki als 14 jarige uk, dr ook in gesprongen....
en met mij nog es 5...
maajah zo zie je maar weer...

maar ff een vraagje... je had erover om medio '90 ook zo n groepering te starten...
ik zou zeggen ... probeer t nu nog es... onze jongeren zijn nu ook aan t verharden....

DAt had toenertijd meer te maken omdat een behoorlijk groot groep pakistanen ons altijd uitdaagden.... .

Het begon op Milan Malieveld 1995, destijds hadden wij gevochten tegen een stuk 60 pakistanen, en wij waren maar met een man of 15!

Die MPP trokken pistolen uit hun broekzak, sta je daar met 10 man om je heen die op elk plek een trap of een vuistslag uitdelen!

Het enige wat we nu hebben is een hecht vriendengroep die elkaar opbellen als er serieuze problemen zijn dat alleen met geweld op te lossen valt!

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #75 Gepost op: 7 januari 2010, 09:57:50 »
DAt had toenertijd meer te maken omdat een behoorlijk groot groep pakistanen ons altijd uitdaagden.... .

Het begon op Milan Malieveld 1995, destijds hadden wij gevochten tegen een stuk 60 pakistanen, en wij waren maar met een man of 15!

Die MPP trokken pistolen uit hun broekzak, sta je daar met 10 man om je heen die op elk plek een trap of een vuistslag uitdelen!

Het enige wat we nu hebben is een hecht vriendengroep die elkaar opbellen als er serieuze problemen zijn dat alleen met geweld op te lossen valt!
je laatste alinea komt me heel bekend voor... dat is ook mooi...
t zou nog mooier zijn.. dat ondanks dat we mekaar niet kennen, we mekaar toch nog te hulp zouden schieten in soort gelijke situaties... dat is wat er bij 99% van ons volk, aan schort...
saamhorigheid. .. eenheid.. eer en trots voor je volk... als er nu wat meer mensen zoals jij, koekebakker en ik zouden denken... en ook daadwerkelijk zouden handelen.... zou dat een voorbeeld zijn voor ons volk... en wie weet dat onze kinderen dat als vanzelfspreken d zouden zien... zoals bij die molukkers en marocs ... het geval is...

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 7 januari 2010, 10:40:00 »
je laatste alinea komt me heel bekend voor... dat is ook mooi...
t zou nog mooier zijn.. dat ondanks dat we mekaar niet kennen, we mekaar toch nog te hulp zouden schieten in soort gelijke situaties... dat is wat er bij 99% van ons volk, aan schort...
saamhorigheid. .. eenheid.. eer en trots voor je volk... als er nu wat meer mensen zoals jij, koekebakker en ik zouden denken... en ook daadwerkelijk zouden handelen.... zou dat een voorbeeld zijn voor ons volk... en wie weet dat onze kinderen dat als vanzelfspreken d zouden zien... zoals bij die molukkers en marocs ... het geval is...

Dat is dus het hele probleem!

De meeste Surinaamse hindoestanen negeren elkaar, ik ben iemand die elk hindoestaan die ik tegen kom altijd groet maar ik merk dat meesten iets hebben van : pleur toch op man!

Als je ziet hoe mocro's turken paki's indiamangs elkaar beschermen is het eingelijk geweldig!!!
Tuurlijk hebben zij ook mot onderling, maar er is bij hun geen toegang voor vreemden!

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #77 Gepost op: 7 januari 2010, 16:14:47 »
pintjak silat, speedy style.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #78 Gepost op: 7 januari 2010, 16:22:03 »
Dat is dus het hele probleem!

De meeste Surinaamse hindoestanen negeren elkaar, ik ben iemand die elk hindoestaan die ik tegen kom altijd groet maar ik merk dat meesten iets hebben van : pleur toch op man!

Als je ziet hoe mocro's turken paki's indiamangs elkaar beschermen is het eingelijk geweldig!!!
Tuurlijk hebben zij ook mot onderling, maar er is bij hun geen toegang voor vreemden!
true true...
ik denk dat het ook te maken heeft met een tekort aan nationalisme en fanatisme..
turken bijv. zijn trots op hun volk... zij zijn egt nationalistisc h ingestelt.. van kleins af aan al...
bij ons... (surinaamse hindoestanen) wij weten niet wat ons land is... waar onze oorsprong is (we weten t wel, maar t maakt geen deel uit van onze opvoeding) mede doordat wij , vooral wij 2 tussenstops hebben gemaakt (india-Su en Su-Nl).. en hiermee een deel van onze ID zijn kwijt geraakt...

Offline Avii_

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #79 Gepost op: 7 januari 2010, 17:22:42 »
true true...
ik denk dat het ook te maken heeft met een tekort aan nationalisme en fanatisme..
turken bijv. zijn trots op hun volk... zij zijn egt nationalistisc h ingestelt.. van kleins af aan al...
bij ons... (surinaamse hindoestanen) wij weten niet wat ons land is... waar onze oorsprong is (we weten t wel, maar t maakt geen deel uit van onze opvoeding) mede doordat wij , vooral wij 2 tussenstops hebben gemaakt (india-Su en Su-Nl).. en hiermee een deel van onze ID zijn kwijt geraakt...

Maybe heb je gewoon veel haat en jaloezie onder Hindoestanen onderling. En dan ga je elkaar echt niet helpen...
The reason why God put spaces between your fingers was so that someone else could fill them up.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #80 Gepost op: 8 januari 2010, 23:39:29 »
Surinaamse Hindoestanen zijn 1x verscheept en 1x laf gevlucht , alle nationalisme en trots op de cultuur is verwoest.

weinig trots en eenheid meer te bespeuren , ik vraag me af of het op die feesten nog steeds zoveel geknokt word om nix of dat mn hun ogen nu onderhand een beetje geopend heeft en doorheeft dat er grote vijanden rondlopen in onze samenleving waar we nix tegen kunnen beginnen zolang we geen eenheid vormen. Ik vrees dat er nix veranderd is.
als ik eerljk moet zijn... ben ik bang dat je gelijk hebt...
ons volk doet alleen maar stoer onder elkaar, terwijl we horen te verbroederen..
wanneeer gaan 'we ' beseffen dat we mekaar nodig hebben, om 'groter' te worden?

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #81 Gepost op: 8 januari 2010, 23:43:55 »
Ik geloof niet in het generaliseren wat er nu gebeurt... maar ik kan me mateloos irriteren aan het gebrek aan zelfkritiek in de mocro gemeenschap... zoals die welbespraakte kerel in Nova zich opstelt... soms mag de hand wel eens in eigen boezem gestoken worden... dit wekt alleen maar meer irritatie op
:lolly:
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #82 Gepost op: 8 januari 2010, 23:51:37 »
ik ben bang dat dat zal pas gaan gebeuren als er een situatie plaats vind waarbij Hindoestann echt zwaar het onderspit gaan delven en slachtoffer worden. Dan pas zal er een pijn en shock moment bij vele Hindoestanen gaan opkomen en waarschijnlijk zal dan pas echt men geconfronteerd worden met de slechte manier waarop wij met elkaar omgaan en wat de consequenties daarvan zijn. Het meest kwalijk neem ik het die ''rough guys'' die je altijd zo tof kunnen aankijken , zo ka houding hebben en gewoon moerschont koelies zijn. Je heb teveel van die types in onze gemeenschap.
Maar wat zeggen ze als je hierover praat met ze?

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #83 Gepost op: 8 januari 2010, 23:52:29 »
ik ben bang dat dat zal pas gaan gebeuren als er een situatie plaats vind waarbij Hindoestann echt zwaar het onderspit gaan delven en slachtoffer worden. Dan pas zal er een pijn en shock moment bij vele Hindoestanen gaan opkomen en waarschijnlijk zal dan pas echt men geconfronteerd worden met de slechte manier waarop wij met elkaar omgaan en wat de consequenties daarvan zijn. Het meest kwalijk neem ik het die ''rough guys'' die je altijd zo tof kunnen aankijken , zo ka houding hebben en gewoon moerschont koelies zijn. Je heb teveel van die types in onze gemeenschap.
dus dat...
..
pijnlijk maar waar...
soms word ik weleens aangekekn of uitgedaagt.... door jochies (sommige ook ouder dan mij).. van ons eigen volk... en dan denk ik bij mnn eigen... ''dit is niet wat je wilt''... maar een maroc of anti... zouden ze omlaag kijken.. why?

Offline chieften

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #84 Gepost op: 9 januari 2010, 00:12:55 »
Ach joh, alles gebeurt met een reden.

En oh ja, dat hand in eigen boezem steken.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #85 Gepost op: 9 januari 2010, 00:20:23 »
verleden jaar hier op festival in transvaal den haag een Hindoestaans podium stond er , alles gezellig en leuk tot de Riff-negers kwamen.  Enorm provocerend waren ze en op een bepaald moment aan de andere kant van het plein heeft 1 van de Hindoestaanse jongens het niet gepikt en ontstond er een fittie , ik ben als een gek naar de andere kant toegelopen om in te springen werd gelijk vastgehouden door allerlei security en dat terwijl er koelies omheen stonden maar nix deden.

Daarna liep dat Hindoestaanse wijf op het podium de boel te sussen en op te roepen tot kalmte en respect. Ik d8 hou je bek toch dom wijf , wie probeer je nou een wijze les bij te brengen?Alsof wij Hindoestanen op andermans feest sfeer komen verpesten. Laat het lekker escaleren en in de krant komen.

Maaja waarschijnlijk waren ze bang voor escalatie en gewoon bang voor die Marokkanen. In Suriname vechten Hindoestanen tegenwoordig gewoon equal met Negers en hier zijn ze als de doods voor die Mocros.

Mijn oom was laatst in Nederland , in Suriname timmert hij aan de lopende band Negers in mekaar. Hij kon zich niet voorstellen dat wij hier zo geintimideerd waren van Marokkanen toen ik hem vertelden wat voor probleem deze mensen zijn in onze samenleving.
haha...
ik stond een keer in mn eentje tegen 10 a 15 marocs..
ik was alleen met mn toenmalige vriendin...
 voor mij was het...: ''i'll die 4my 15minutes of fame''
die geiteneukers.. . ze hebben gezien wat een ''koelie'' is... (zo noemden ze mij in bijzijn van mn meid)

in mijn buurt wordt er geen een hindoestaan lastiggevallen ....

Offline chieften

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #86 Gepost op: 9 januari 2010, 00:26:19 »
Dat van hand in eigen boezem....daar mee doelde ik op wat popo zei.

En dat van een reden, dat was half serieus bedoeld.
Ach ja, veel boys hebben Scarface gezien en denken dat er overkomsten zijn tussen Tony Montana en henzelf. Tegen hun eigen volk geven ze grote bek en kijken ze schuin.

Offline Its_Me

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • ** Music **
« Reactie #87 Gepost op: 9 januari 2010, 00:36:00 »
Dat die gasten het zelf niet inzien joh.. :S
Had ooit es gelezen dat ze een genetische afwijking hadden.. mayB daardoor?

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #88 Gepost op: 9 januari 2010, 00:37:39 »
ik zeg wel , zoek het niet op , ga geen confrontaties lopen zoeken ,maar ik vind wel dat we eenheid zouden moeten hebben om dit soort situaties te kunnen handelen , en ook dat men meer respect krijgt voor Hindoestaanse individuen ,omdat ze weten , ook zij kunnen met 20 man terugkomen als ik er 1 fok.

Een buurmeisje met wie ik goed opschoot is laatst verhuist uit deze buurt omdat dr neefje van 16 in mekaar geslagen was omdat hij geen sigaret wilde of kon geven. Het moet niet gekker gaan worden man.
als we nou kleinschalig beginnen... lik op stuk beleid... de rest komt dan wel vanzelf...

Offline Its_Me

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • ** Music **
« Reactie #89 Gepost op: 9 januari 2010, 00:38:36 »

nee daar geloof ik niet in , zitten veel topsporters en prominente lieden tussen die uit die gemeenschap komen.

Ja ik zelf ook niet echt... maar welk reden zou daar dan voor kunnen zijn?

Kaise.nl

« Reactie #89 Gepost op: 9 januari 2010, 00:38:36 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: