collapse

Auteur Topic: Vleesoffer (Hindoeisme)  (gelezen 21488 keer)

Offline Aamh

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
Re:Vleesoffer (Hindoeisme)
« Reactie #60 Gepost op: 10 maart 2010, 10:25:48 »
Het Hindoeisme is een rare en ingewikkeld geloof.

men maakt dat er van.....de rode draad van elk geloof moet je gewoon blijven volgen

rosti's zijn voor homo's verboden maar paters misbruikten jongens...zo kun je uit elk geloof voor en na delen benoemen

Kaise.nl

« Reactie #60 Gepost op: 10 maart 2010, 10:25:48 »

Offline Aamh

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #61 Gepost op: 10 maart 2010, 10:26:48 »
Het Hindoeisme is een rare en ingewikkeld geloof.

men maakt dat er van.....de rode draad van elk geloof moet je gewoon blijven volgen

rosti's zijn voor homo's verboden maar paters misbruikten jongens...zo kun je uit elk geloof voor en na delen benoemen
Het is niet raar en je hoeft een geloof niet fanatiek aan te hangen....als je eerlijk bent en een schoon geweten/hart hebt dan is dat al genoeg. En als je daarnaast ook nog eens je geloof aanbidt is dat nog beter, maar je moet niet gaan overdrijven (lees extremisme).

juist ! :tekst-toppie:

Ilaisha

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 10 maart 2010, 10:28:40 »
Wij hebben geen religie thuis. Waar heb je die ook voor nodig? Geluk, gezondheid en als een goed mens leven zijn niet gebonden aan religie..
Dus een god aanbidden om die dingen is overbodig.

En btw... wat krijg je ervoor terug als je god aanbidt? Naar mijn mening niks...
Alles heeft de mens zelf in de hand.

Naina

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 10 maart 2010, 10:31:53 »
Wij hebben geen religie thuis. Waar heb je die ook voor nodig? Geluk, gezondheid en als een goed mens leven zijn niet gebonden aan religie..

En btw... wat krijg je ervoor terug als je god aanbidt? Naar mijn mening niks...

Daar ben ik het niet mee eens, je hebt niet alles zelf in de hand, voor een groot gedeelte wel, maar niet alles.

En ik heb mijn religie bijv. wel nodig....als ik niet bid voel ik me kut....het geeft me een goed gevoel....weet niet hoe het bij anderen is, maar in mijn geval wel.

Offline Aamh

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #64 Gepost op: 10 maart 2010, 10:33:18 »

dat is jouw mening en keuze respecteer onze mening en keuze

Ilaisha

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 10 maart 2010, 10:37:40 »
Daar ben ik het niet mee eens, je hebt niet alles zelf in de hand, voor een groot gedeelte wel, maar niet alles.

En ik heb mijn religie bijv. wel nodig....als ik niet bid voel ik me kut....het geeft me een goed gevoel....weet niet hoe het bij anderen is, maar in mijn geval wel.

Dus jij aanbidt iets wat niet tastbaar is? En daar put jij je krachten uit?

Hoe weet men zo zeker dat het fenomeen God bestaat? Het is een
hersenspinsel uit het verrre verleden en wij geven het over van generatie op generatie.

Ilaisha

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 10 maart 2010, 10:38:03 »

dat is jouw mening en keuze respecteer onze mening en keuze

staat er ergens dat ik het niet respecteer?

Naina

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 10 maart 2010, 10:39:44 »
Dus jij aanbidt iets wat niet tastbaar is? En daar put jij je krachten uit?

Hoe weet men zo zeker dat het fenomeen God bestaat? Het is een
hersenspinsel uit het verrre verleden en wij geven het over van generatie op generatie.

Moet het dan tastbaar zijn? Moet jij iets zien om daarin te geloven? Ik niet....ik voel het en ik voel me daar ook goed bij....

Ilaisha

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 10 maart 2010, 10:43:49 »
Moet het dan tastbaar zijn? Moet jij iets zien om daarin te geloven? Ik niet....ik voel het en ik voel me daar ook goed bij....

Ja natuurlijk moet iets tastbaar zijn of tenminste bewezen dat het bestaat..
Wie heeft god gezien??  NIEMANDD!!
Je gaat iets aanbidden dat hoogst waarschijnlijk niet een bestaat??
Ja boeken en manuscripten en al die dingen.. Maar dat kunnen fabeltjes zijn....

Naina

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 10 maart 2010, 10:49:30 »
Ja natuurlijk moet iets tastbaar zijn of tenminste bewezen dat het bestaat..
Wie heeft god gezien??  NIEMANDD!!
Je gaat iets aanbidden dat hoogst waarschijnlijk niet een bestaat??
Ja boeken en manuscripten en al die dingen.. Maar dat kunnen fabeltjes zijn....

Wat dit betreft heb ik geen bewijs nodig....ik heb veel in mijn leven gezien en meegemaakt waardoor ik WEET dat HIJ er is....in goede en in slechte tijden heeft HIJ mij erdoorheen gesleept....ik hoef hem niet te zien, ik voel met heel mijn hart dat HIJ er is.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • Geslacht: Man
  • DESI PAPA
« Reactie #70 Gepost op: 10 maart 2010, 11:13:27 »
Wat dit betreft heb ik geen bewijs nodig....ik heb veel in mijn leven gezien en meegemaakt waardoor ik WEET dat HIJ er is....in goede en in slechte tijden heeft HIJ mij erdoorheen gesleept....ik hoef hem niet te zien, ik voel met heel mijn hart dat HIJ er is.
en DAT is dus geloof...
"weten" dat t er is zonder t gezien te hebben

Offline sorrentino

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #71 Gepost op: 10 maart 2010, 17:48:05 »

Het hindu´sme is geen geloof, maar eerder een levenswijze en cultuur. De aanbidding van God hoeft helemaal niet centraal te staan voor een hindu, daar het belangrijkste voor een hindu het leven volgens dharma is. Het draait helemaal niet om slechts een 'externe' God te aanbidden voor persoonlijke belangen, maar juist om het Goddelijke in jezelf te realiseren.
Stop de vrouwenhandel in India
www.oneMen.org

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #72 Gepost op: 10 maart 2010, 21:30:00 »
Het hindu´sme is geen geloof, maar eerder een levenswijze en cultuur. De aanbidding van God hoeft helemaal niet centraal te staan voor een hindu, daar het belangrijkste voor een hindu het leven volgens dharma is. Het draait helemaal niet om slechts een 'externe' God te aanbidden voor persoonlijke belangen, maar juist om het Goddelijke in jezelf te realiseren.
heel mooi gezegt

R3

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 10 maart 2010, 22:59:47 »
vage shit

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #74 Gepost op: 11 maart 2010, 12:50:37 »
Ik heb de internet artikelen gelezen,
en zo her en der wat reactie's in deze topic gelezen.

Het klopt inderdaad dat er vlees geofferd kan en mag worden volgende de shastre's
Kijk maar ashvamedha yajna's.
daar werden ook dieren geofferd, alleen was dat voor andere doeleinden dan tegenwoordig.
mensen doen het voor hun eigen zinsbevredigin g.

"The tamasic sastras give instructions for the sacrifice of an animal like a goat or buffalo before the goddess Kali, but there is no mention of killing a man...Even at this time there are many sacrifices being conducted without reference to the Vedic scriptures. For instance, in Calcutta recently a slaughterhouse was being advertised as a temple of the goddess Kali. Meat-eaters foolishly purchase meat from such shops, thinking it different from ordinary meat and taking it to be the prasada of goddess Kali. The sacrifice of a goat or a similar animal before the goddess Kali is mentioned in sastras just to keep people from eating slaughterhouse meat and becoming responsible for the killing of animals. The conditioned soul has a natural tendency toward..meat-eating; consequently the sastras grant them some concessions. Actually the sastras aim at putting an end to these abominable activities, but they impart some regulative principles so that gradually meat-eaters...will be rectified." - Srimad Bhagavatam 5.9.15,

"According to the Vedic injunctions, only an aggressor can be killed...killi ng is not sanctioned in the sastras for other purposes. The killing of animals in sacrifice to the demigods, who are expansions of the Supreme Personality of Godhead, is sanctioned for those who eat meat. This is a kind of restriction for meat-eating. In other words, the slaughter of animals is also restricted by certain rules and regulations in the Vedas... Only thieves and rogues in the modes of passion and ignorance and maddened by material opulence offer a man in sacrifice before the goddess Kali. This is not sanctioned by the Vedic instructions. Presently there are many hundreds and thousands of slaughterhouse s throughout the world that are maintained by a puffed-up population mad for material opulence. Such activities are never supported by the Bhāgavata school." - Srimad Bhagavatam 5.9.17,

Deze mensen offeren levende dieren als dankbetuigen,
maar daar vraagt geen enkele devi / devta om.
tenzij we ons met zwarte magie, black magic, vodoo, tantric enz enz. bezighouden.

Echter dienen we niet te vergeten, dat alles weer naar ons terug komt.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #75 Gepost op: 11 maart 2010, 14:46:55 »

je hebt ergens gelijk!
ook die discussie is hier al eens geweest.

het is maar net welke visie je hebt..

noem het karma of noem het natuurwet of de wet van zwaartekracht. .

uiteindelijk komt t wel op t zelfde neer...
deze gedachte is puur ratio...

maar geen mens is dezelfde...
sommigen hebben zelfs een hele lage ratio gehalte, dat zijn meer de dromers
deze mensen maken de wereld roze, zien de wereld roze... en alles is mooi...
maken mooie goden om in te geloven etc.

je kan t ookwel vergelijken met n kind dat gelooft in sinterklaas.

ik zou geen kind dat geloof willen ontnemen... ;)
t zelfde geldt voor een volwassen mens..
wel of geen geloof!

Offline Angell

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #76 Gepost op: 11 maart 2010, 15:18:09 »

Maar zit het dan niet een beetje tussen je oren dat HIJ degene is die je heeft geholpen?? Met andere woorden als HIJ er niet zou zijn geweest zou je het dan niet hebben gered????

Zo zie ik het ook.

je hebt ergens gelijk!
ook die discussie is hier al eens geweest.

het is maar net welke visie je hebt..

noem het karma of noem het natuurwet of de wet van zwaartekracht. .

uiteindelijk komt t wel op t zelfde neer...
deze gedachte is puur ratio...

maar geen mens is dezelfde...
sommigen hebben zelfs een hele lage ratio gehalte, dat zijn meer de dromers
deze mensen maken de wereld roze, zien de wereld roze... en alles is mooi...
maken mooie goden om in te geloven etc.

je kan t ookwel vergelijken met n kind dat gelooft in sinterklaas.

ik zou geen kind dat geloof willen ontnemen... ;)
t zelfde geldt voor een volwassen mens..
wel of geen geloof!

Ben ik ook mee eens.

Naina

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 11 maart 2010, 15:19:51 »
Maar zit het dan niet een beetje tussen je oren dat HIJ degene is die je heeft geholpen?? Met andere woorden als HIJ er niet zou zijn geweest zou je het dan niet hebben gered????

Zo zie ik het ook.

Ben ik ook mee eens.

Nope, ik ben er heilig van overtuigd dat hij me de kracht geeft om alles aan te kunnen.

Offline anisha_s_i

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • xoxox
« Reactie #78 Gepost op: 11 maart 2010, 15:25:19 »
ben het hellemaal eens met naina:)

sommige dingen weet je gewoon, zonder het gezien te hoeven hebben.
<a href="http://www.youtube.com/v/s3xzyRRX59s?version=3&amp;amp;hl=nl_NL" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/s3xzyRRX59s?version=3&amp;amp;hl=nl_NL</a>

Aap log kyun itni chhoti si baat ka itna bada issue bana rahein ho?

Naina

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 11 maart 2010, 15:30:10 »
ben het hellemaal eens met naina:)

sommige dingen weet je gewoon, zonder het gezien te hoeven hebben.

:love_kusjes:

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #80 Gepost op: 11 maart 2010, 15:46:39 »

Niks zit tussen onze oren,
juist het tegenover gestelde zit in ons, door de westerse cultuur & maatschappij.
God bestaat dat is een feit, zonder hem kunnen we en is er niks.

tegenwoordig geloven mensen alleen in de wetenschap zien is geloven,
maar kunnen die mensen 1 gras sprietje maken.
Zoveel dingen in het leven hebben we niet gezien maar toch geloven we er blindelings in.
hebben wij onze eigen hersenen of hart gezien, nee hoe weten we dan dat die er is.

Iedereen weet dat God bestaat, maar vele geloven er niet in...
om dat ze vol vertrouwen in de wetenschap hebben.

jai999

• Gast
Re: Vleesoffer (Hindoeisme)
« Reactie #81 Gepost op: 26 november 2013, 22:21:49 »
Met veel respect verzoek ik jullie niet meer te komen tot het gebruik van vuile taal bij jullie overdracht van kennis naar elkaar toe.
Een andere manier om dezelfde opmerking te maken was allang, dat hij sri Indra IN VERLEGENHEID BRACHT,KEN JE LEVEN MET EEN ANDER KENNIS TE GEVEN ALTIJD MET FATSOENLIJKE STREVEN DIT ZAL JOUW ALTIJD HOUDEN GEDREVEN EN MET DIT STREVEN HOOR JE TE WORDEN BEDREVEN.kijk dus altijd uit hoe je spreekt want het kan zijn  dat het hogere besluit jouw te fatsoeneren en jij die ervaring als leek kan betitelen als zijnde oh jee ze zijn toch geen inderjaal aan het doen met mij.

May sri durga mata protect and bless us,

wacky jack

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 1 december 2013, 20:18:00 »
Niks zit tussen onze oren,
juist het tegenover gestelde zit in ons, door de westerse cultuur & maatschappij.
God bestaat dat is een feit, zonder hem kunnen we en is er niks.

tegenwoordig geloven mensen alleen in de wetenschap zien is geloven,
maar kunnen die mensen 1 gras sprietje maken.
Zoveel dingen in het leven hebben we niet gezien maar toch geloven we er blindelings in.
hebben wij onze eigen hersenen of hart gezien, nee hoe weten we dan dat die er is.

Iedereen weet dat God bestaat, maar vele geloven er niet in...
om dat ze vol vertrouwen in de wetenschap hebben.

allah bestaat ook eer hem en je leven zal beter gaan

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #83 Gepost op: 2 december 2013, 14:01:04 »
allah bestaat ook eer hem en je leven zal beter gaan
ik zie het resultaat in veel arabische landen ;-}
Borstvergrotin g door handoplegging Ç250,-
Niet goed,geld terug!

Sushje

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 2 oktober 2014, 02:11:40 »
http://timesofindia.indiatimes.com/world/south-asia/Indians-throng-Nepals-Gadhimai-fair-for-animal-sacrifice/articleshow/5264701.cms
in enkele bhakti films heb ik gezien dat als je zware Kaali pudja doet dat je dan vroeger ook een kind zou moeten aan haar offeren.

Maar er zijn mensen die dit oplossen door een schaap of iets dergelijks.

In deze richtlijn ken ik het verhaal wel.

Het is zelfde als: kijk wat de Isis doet met zijn eigen moslim broeders, terwijl het advies naar de Isis niet in de Koran staat geschreven. Of deze idioten moeten een aangepaste Koran hebben.

Zo heb je in elke geloof waar mensen hun eigen opvatingen hebben.

Kaise.nl

« Reactie #84 Gepost op: 2 oktober 2014, 02:11:40 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: