Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Recht van de vader  (gelezen 7460 keer)

Offline Kuriye

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
Recht van de vader
« Gepost op: 5 september 2008, 15:28:45 »
Een man en vrouw hebben een onstabiele relatie. Ze proberen het keer op keer, maar elke keer gaat het mis. Uiteindelijk gaan ze uit elkaar, dit is toch het beste om te doen. Er is namelijk ook een kind bij betrokken en voor het kind is het ook niet goed om te leven in een huis waarbij papa en mama elkaar steeds in de haren kunnen vliegen.
Dan nu....het kind is er echt de dupe van. Die kan niet meer samen zijn met papa en mama tegelijkertijd . En als de ouders met ruzie uit elkaar zijn gegaan, verslechtert dit de situatie nog meer. In de meeste gevallen blijft het kind bij de moeder wanneer zij alle voorzieningen heeft en zelf niet labiel is. Ook al is het een hele goede vader. Hierdoor heeft de moeder meer macht over het kind, zij kan de vader treiteren door hem het kind te 'geven' wanneer zij wilt en wanneer niet. Wat dan als gevolg heeft dat er bezoekregeling en komen. Dat is toch rot? Je kunt niet je kind ziet wanneer je wilt, maar alleen vaste momenten.

Wie heeft dit weleens van (dichtbij) gezien? Wat is er toen geregeld en hoe is de situatie nu?

Offline Bijoy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Recht van de vader
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2008, 15:36:38 »
Heel vaak gezien....vrou wen kunnen erg rancuneus zijn....Valt niet zoveel aan te doen...

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2008, 15:38:41 »
Ja thuis bij mij.

Is soms slecht maar tegenwoordig hebben mannen wel wat meer rechten.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline mis me

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2008, 23:24:11 »
Ik. Bij mijn ouders. Ik ging wel bij m'n vader maar m'n moeder had het liever niet, ik in het begin ook niet maar was nog klein. Ik ging elke weekend. Later wende het wel. En naarmate ik ouder werd ging ik alleen 1 dagje.
Mijn moeder regelde alles voor mij en mijn vader zag mij alleen maar, dat vond hij ook niet erg om niks te regelen.
Mij ouders waren ook wettig getrouwd dus beide hadden ook gezag over mij. Ik woonde wel bij m'n moeder maar ze hadden bijna evenveel recht.

Is wel klote, daarom is het ook sonde dat een stelletje het niet met elkaar kunnen vinden en elkaar niet lief hebben.

Vraag me nog steeds af hoe het geweest zou zijn als ik een vader in huis zou hebben.

:teleurgesteld:
Thought for the day:

Women are not supposed to:
snore,
burp,
sweat or
pass gas.

Therefore, we must bitch or we will blow up

[img]http://gi62.photobucket.com/groups/h81/9OFJ6JM1XE/th39abd03b419e6b3ceae7ce61614

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2008, 23:24:11 »

jackie shroff

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2008, 00:06:38 »
gelukkig was ik 13 toen me ouders gingen scheiden, mocht nog net een keuze maken bij wie ik wilde.

t is voor een kind echt níet fijn om ruzies mee te maken... ze zal bij elk tikje wakker worden vd schrik.

dat een vrouw een machtspatroon heeft in de omgang van vader naar kind heb ik erg vaak gezien.
ik denk dat dit ook 1 vd redenen is dat vaders doordraaien en hier gezinsdrama's met fatale afloop van komen.

ik heb alleen nooit geweten of ik blij moest zijn met de scheiding van me ouders of juist verdrietig.

Offline Aria

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2008, 01:20:55 »
...

Offline Ramta_Sopiram

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2008, 01:29:40 »
Gelukkig heb ik dat nooit mee hoeven te maken.....

Persoonlijk vind ik het zo triest dat gescheiden mensen vaak niet normaal met elkaar kunnen communiceren!!!!!

jackie shroff

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2008, 01:30:43 »

Persoonlijk vind ik het zo triest dat gescheiden mensen vaak niet normaal met elkaar kunnen communiceren!!!!!

daarvoor niet..maar daarna al helemaal niet

Offline Spookiej

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
  • Ik heb geen Chocola gegeten hoorr !!?!?!
« Reactie #8 Gepost op: 6 september 2008, 03:41:05 »
ik heb precies zoiets meegemaakt... mijn oudere zus was op het moment al ouder als 12 en mocht dus zelf de keuze maken moeder/vader... dat was in ons geval gemakkelijk... dus zei mocht bij me vader wonen... mijn jongere zusje en ik werden wel onder dwang naar mijn moeder gestuurd... na eindeloze gesprekken bij kinderbescherm ing, jeugdrechter enz enz. mocht ik na een jaar (met vaak weglopen en gezeur) pas bij mn vader wonen... en jongere zusje pas na 5/6 jaar na veel rechtzaken en allimentatie :S.. (nu pas dus)

de vrouw heeft veel macht als ze het goed/overtuigend weet te brengen en je als man niet veel bewijzen hebt.... op zo een moment heb je als kind zelfs niet veel meer te zeggen:S...

tsjah... nu zitten we gelukkig allemaal bij paps :D (L)
Als ik je Ziee...Eet ik je Oppp!!

R3

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 6 september 2008, 11:22:05 »
ik heb precies zoiets meegemaakt... mijn oudere zus was op het moment al ouder als 12 en mocht dus zelf de keuze maken moeder/vader... dat was in ons geval gemakkelijk... dus zei mocht bij me vader wonen... mijn jongere zusje en ik werden wel onder dwang naar mijn moeder gestuurd... na eindeloze gesprekken bij kinderbescherm ing, jeugdrechter enz enz. mocht ik na een jaar (met vaak weglopen en gezeur) pas bij mn vader wonen... en jongere zusje pas na 5/6 jaar na veel rechtzaken en allimentatie :S.. (nu pas dus)

de vrouw heeft veel macht als ze het goed/overtuigend weet te brengen en je als man niet veel bewijzen hebt.... op zo een moment heb je als kind zelfs niet veel meer te zeggen:S...

:You_rock: and your sisters too

Offline chieften

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2008, 12:22:12 »

Ben blij dat alles 'goed' gekomen is:)

Offline Spookiej

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
  • Ik heb geen Chocola gegeten hoorr !!?!?!
« Reactie #11 Gepost op: 7 september 2008, 00:44:33 »
:You_rock: and your sisters too

thanks...
Ben blij dat alles 'goed' gekomen is:)

mi 2...

eigenlijk is het echt lomp hoe de vrouw op haar woord geloofd word.. en dan zelfs de uitspraak van de rechter kan beinvloeden door alleen maar één uitspraak... dat zou echt veranderd moeten worden!...en ook de kinderbescherm ing werkt ook niet altijd met het oog op de welzijn van het kind:S.... dus in gezinsituatie heeft de vrouw toch echt het meeste macht...

achjaaa... Nederlandd :nee:
Als ik je Ziee...Eet ik je Oppp!!

Offline Ajay

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 7 september 2008, 10:16:21 »
Zit in zo een situatie!

Een man en vrouw hebben een onstabiele relatie. Ze proberen het keer op keer, maar elke keer gaat het mis. Uiteindelijk gaan ze uit elkaar, dit is toch het beste om te doen. Er is namelijk ook een kind bij betrokken en voor het kind is het ook niet goed om te leven in een huis waarbij papa en mama elkaar steeds in de haren kunnen vliegen.
Dan nu....het kind is er echt de dupe van. Die kan niet meer samen zijn met papa en mama tegelijkertijd . En als de ouders met ruzie uit elkaar zijn gegaan, verslechtert dit de situatie nog meer. In de meeste gevallen blijft het kind bij de moeder wanneer zij alle voorzieningen heeft en zelf niet labiel is. Ook al is het een hele goede vader. Hierdoor heeft de moeder meer macht over het kind, zij kan de vader treiteren door hem het kind te 'geven' wanneer zij wilt en wanneer niet. Wat dan als gevolg heeft dat er bezoekregeling en komen. Dat is toch rot? Je kunt niet je kind ziet wanneer je wilt, maar alleen vaste momenten.

Wie heeft dit weleens van (dichtbij) gezien? Wat is er toen geregeld en hoe is de situatie nu?

Offline Rumi

• Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 7 september 2008, 11:41:06 »
Gelukkig niet mee gemaakt, maar een nichtje ( niet eens 1 jr ) gaat het wel meemaken.
Want haar ouders wonen sinds haar geboorte niet meer samen.
Vind het zo sneu voor dat kind. We zien hoe het afloopt.
Als je niet nadenkt over de toekomst,heb je geen toekomst ...

kurvaaa

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 september 2008, 14:09:37 »
strafrecht

Offline WatieG

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • ...
« Reactie #15 Gepost op: 7 september 2008, 15:23:44 »

kan toch.. hangt ervan af wat er allemaal gebeurt is...

kurvaaa

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 7 september 2008, 15:26:17 »

net als op dit forum

Offline Kuriye

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2008, 21:45:59 »
Als een ouder of kind wilt dat de omgangsregelin g gewijzigd wordt dan kan er een verzoek tot wijziging worden ingediend bij de rechter. Als de ouder dit doet dan moet het verzoek via een advocaat worden ingediend. Niet iedereen kan een advocaat betalen, maar mensen met een laag inkomen kunnen in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand, waardoor de eigen bijdrage rond de 90 euro kan zijn.
Als een kind (ook onder de 12 jaar) een verzoek tot wijziging wilt indienen dan moet dat door een brief te schrijven naar de rechter. Kinderrechtswi nkels kunnen hierbij helpen.

Het kan allemaal lang duren, maar als je vindt dat je in een onterechte situatie zit dan moet je niet opgeven en voor je rechten blijven opkomen.
En als je in de hulpverlening zit, bijvoorbeeld bij Bureau Jeugdzorg, is het belangrijk om over bepaalde dingen open te zijn en te praten. Ook al wil je hun hulp niet. Het kan in jouw voordeel werken als je meewerkt en het spelletje een beetje meespeelt, want het advies van deze instanties speelt ook vaak een rol bij de uitspraak van de rechter.

En dan nog blijft het lastig als een van de ouders blijft tegenwerken. Succes en sterkte voor iedereen die in zo´n situatie zit. 

http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsrecht/frames/omgangsrecht_f.html 

Een vader moet er inderdaad echt voor vechten wat dat betreft. Via de rechter alles regelen is ook tijdrovend, waardoor je veel tijd mist met je kind. Vooral als ze nog heel jong zijn ga je dat merken, ze leren en ontdekken continu nieuwe dingen.
Vrouwen die hun kids gebruiken om de vader te treiteren vind ik zo immoreel. Ze weten niet dat het kind ook een band heeft opgebouwd met de vader en dat ze hun eigen kind (of kinderen) zo ook verdriet doen.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #18 Gepost op: 7 september 2008, 21:48:24 »
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat een vader moet vechten om zijn kind te zien. Als men voor de wet trouwt is het bij wet geregeld, want vader krijg automatisch de voogdij. Als men samenwoont krijgt vader slechts erkenning. Hoe zit dat nou precies? Waarom kan een vader niet ten alle tijden de voogdij krijgen. Is toch belachelijk?

Offline Kuriye

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 7 september 2008, 21:54:16 »
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat een vader moet vechten om zijn kind te zien. Als men voor de wet trouwt is het bij wet geregeld, want vader krijg automatisch de voogdij. Als men samenwoont krijgt vader slechts erkenning. Hoe zit dat nou precies? Waarom kan een vader niet ten alle tijden de voogdij krijgen. Is toch belachelijk?

Nee, vader krijgt niet zomaar automatisch de voogdij. Juist de moeder. Wanneer de moeder stabiel is en voldoende voorzieningen heeft om de kid(s) op te voeden, gaan de kinderen ook in de meeste gevallen naar haar.
Wanneer je niet getrouwd bent en gaat samenwonen is het heel belangrijk dat je het kind erkent, dat het jouw naam draagt. Die erkenning krijg je ook niet automatisch erbij.
Voor de rest vind ik veel van rechtsysteem (wat ik tot zover weet) onrechtvaardig tegenover de vader.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #20 Gepost op: 7 september 2008, 22:02:44 »
Nee, vader krijgt niet zomaar automatisch de voogdij. Juist de moeder. Wanneer de moeder stabiel is en voldoende voorzieningen heeft om de kid(s) op te voeden, gaan de kinderen ook in de meeste gevallen naar haar.
Wanneer je niet getrouwd bent en gaat samenwonen is het heel belangrijk dat je het kind erkent, dat het jouw naam draagt. Die erkenning krijg je ook niet automatisch erbij.
Voor de rest vind ik veel van rechtsysteem (wat ik tot zover weet) onrechtvaardig tegenover de vader.

Dus vader krijgt sowieso nooit zomaar de voogdij? Ook niet als je voor de wet getrouwd bent? Damn.

Ja van die erkenning weet ik. Maar dan nog vind ik het unfair voor de vader. Als biologische vader hoor je gewoon automatisch de voogdij te krijgen. Net zoals de moeder die automatisch krijgt.

R3

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 7 september 2008, 22:17:10 »
Weetje aan de ene kant begrijp ik het ook wel enigzins. Dus nu even een paar andere overwegingen;

Mannen zijn nou eenmaal al eeuwen teringlijers. Zoveel instinct naar controle over een vrouw en je kinderen moet je ook enigzins "controleren".

Als wij mannen een hand krijgen dan grijpen we direct een hele arm. Zo dus ook met voogdij/kinderen/opvoeding/macht.
BTW: Ik zag ergens topics over Iranezen en pakistanen die misbruik maken van hun machtspositie m.b.t. ouderschap & zeggenschap opvoeding. Denk je nou echt dat dat cultuur-bepaald is? Of meer iets wat man-eigen is.

Ik denk gewoon dat de meeste vrouwen, ondanks dat ze meer macht hebben, nooit die macht ZO erg zullen misbruiken als dat mannen toe in staat zijn.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #22 Gepost op: 7 september 2008, 22:19:25 »
Weetje aan de ene kant begrijp ik het ook wel enigzins. Dus nu even een paar andere overwegingen;

Mannen zijn nou eenmaal al eeuwen teringlijers. Zoveel instinct naar controle over een vrouw en je kinderen moet je ook enigzins "controleren".

Als wij mannen een hand krijgen dan grijpen we direct een hele arm. Zo dus ook met voogdij/kinderen/opvoeding/macht.
BTW: Ik zag ergens topics over Iranezen en pakistanen die misbruik maken van hun machtspositie m.b.t. ouderschap & zeggenschap opvoeding. Denk je nou echt dat dat cultuur-bepaald is? Of meer iets wat man-eigen is.

Ik denk gewoon dat de meeste vrouwen, ondanks dat ze meer macht hebben, nooit die macht ZO erg zullen misbruiken als dat mannen toe in staat zijn.

In welke zin misbruiken ze die macht?

Maja op zich is het in het Westen goed geregeld. In veel islamitische landen wordt de voogdij van moeders ontzegd en kunnen zij hun kinderen nooit meer zien. Kids worden op jonge leeftijd uitgehuwelijkt en moeder zullen ze nooit kennen/herkennen. Heel triest. 

R3

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 7 september 2008, 22:25:42 »
In welke zin misbruiken ze die macht?

Maja op zich is het in het Westen goed geregeld. In veel islamitische landen wordt de voogdij van moeders ontzegd en kunnen zij hun kinderen nooit meer zien. Kids worden op jonge leeftijd uitgehuwelijkt en moeder zullen ze nooit kennen/herkennen. Heel triest. 

Ik moet een vrouw uitleggen hoe mannen systematisch macht (kunnen) misbruiken??
Schatje..  You must be kidding.  :stoer:

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #24 Gepost op: 7 september 2008, 22:26:29 »

Ik moet een vrouw uitleggen hoe mannen systematisch macht misbruiken??
Schatje..  You must be kidding.  :stoer:

Hallo ben toch geen getrouwde vrouw/moeder/or what so ever. Weet ik veel.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #25 Gepost op: 9 september 2008, 15:29:33 »
Als je getrouwd bent heb je het gezamelijke gezag, als je niet getrouwd ben kan je het altijd aanvragen bij het kantongerecht.

Sowieso hebben vrouwen meer rechten. Vaak genoeg gezien dat vrouwen de huurwoning krijgen, en de kids, en dat de man moet oprotten. Veel ooms van me zijn gescheiden.:P

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #26 Gepost op: 9 september 2008, 16:53:28 »
Als je getrouwd bent heb je het gezamelijke gezag, als je niet getrouwd ben kan je het altijd aanvragen bij het kantongerecht.

Sowieso hebben vrouwen meer rechten. Vaak genoeg gezien dat vrouwen de huurwoning krijgen, en de kids, en dat de man moet oprotten. Veel ooms van me zijn gescheiden.:P

wahwahwhaaa dus je bent expert

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #27 Gepost op: 9 september 2008, 16:54:55 »
Vrouwen krijgen veelal de rechten, mannen zijn opgezadeld met slechts de plichten.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #28 Gepost op: 9 september 2008, 17:18:12 »
Bekijk het van de andere kant.

Váák is het zo dat mensen gaan scheiden omdat de man ze lichamelijk/geestelijk mishandeld. Vaak kúnnen ze hun kinderen niet eens goed opvoeden.

Natuurlijk is dat niet bij iedereen zo maar het is toch relatief vaak zo dat kinderen bij de moeder iets beter af zijn. Alleen de omgangsregelin gen willen niet altijd goed werken.

Maar ik denk dat zo een vrouw ook liever niet heeft dat haar kind bij haar overspelige/mishandelende man komt.

Mijn moeder bijvoorbeeld heeft mij ook gebruikt in de ruzies met mijn vader. Toen ze uitelkaar gingen was het een drama. Nu ik ouder ben begrijp ik haar wel. Het is niet goed maar wel te begrijpen.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #29 Gepost op: 9 september 2008, 17:38:24 »
Bekijk het van de andere kant.

Váák is het zo dat mensen gaan scheiden omdat de man ze lichamelijk/geestelijk mishandeld. Vaak kúnnen ze hun kinderen niet eens goed opvoeden.

Natuurlijk is dat niet bij iedereen zo maar het is toch relatief vaak zo dat kinderen bij de moeder iets beter af zijn. Alleen de omgangsregelin gen willen niet altijd goed werken.

Maar ik denk dat zo een vrouw ook liever niet heeft dat haar kind bij haar overspelige/mishandelende man komt.

Mijn moeder bijvoorbeeld heeft mij ook gebruikt in de ruzies met mijn vader. Toen ze uitelkaar gingen was het een drama. Nu ik ouder ben begrijp ik haar wel. Het is niet goed maar wel te begrijpen.

Ik vind ook dat het terecht is dat de moeder meer rechten heeft, mits ze er geen misbruik van maakt.
Kinderen zijn idd iets beter af bij een moeder. Hebben een moeder vaak toch net iets meer nodig dan een vader.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 9 september 2008, 17:38:24 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: