collapse

Auteur Topic: Tandarts is oplichter  (gelezen 12438 keer)

Offline Ferdinand

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 1
Tandarts is oplichter
« Gepost op: 24 juli 2008, 19:31:38 »
Ik zit sinds kort bij een nieuwe tandarts na een aantal jaren niet naar de tandarts te zijn geweest.
De vorige tandarts zei me altijd dat alles in orde was en was na een halve minuut in mijn mond kijken al klaar.

Nu ben ik pas geleden naar een nieuwe tandarts gegaan.
Ze begint meteen met een prikkend ding in mijn tandvlees te prikken. Ze doet meteen alsof het 2 minuten voor twaalf is en dat mijn tandvlees heel erg is teruggetrokken en dat ik hoognodig naar de mondhygiënist moet. Ik zou mijn tanden niet goed flossen, waardoor bacteriën mijn tandvlees opeten

Dan komt ze ook meteen foto's van me maken en laat ze me een foto zien van mn gebit. Mijn verstandskieze n beginnen uit te komen en ze  moeten maar direct getrokken worden, want ze zitten erg scheef. Nou ehm, volgens mij zitten mijn verstandskieze n gewoon recht en zijn ze bovendien nog lang niet zo groot als op de foto. Ze beginnen net pas boven het tandvlees uit te komen. Ik moet volgens de tandarts naar de kaakchirurg om mijn verstandskieze n eruit te trekken.

Volgens mij is dit hele gedoe één grote oplichterij. Toevallig zitten in dezelfde praktijk ook een mondhygiënist en kaakchirurg. Het lijkt er meer op dat ze elkaar werk willen verschaffen en dat ze me daarom maar bang maken en foto's van iemand anders laten zien.

Toch wel triest dat ik moet twijfelen aan de betrouwbaarhei d van iemand die zorg moet dragen voor iets heel belangrijks, mijn gebit, waar ik nog heel lang mee moet.

Heeft iemand ervaring hiermee? Werkt iemand hier in een tandartsprakti jk?
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2008, 19:35:20 door Ferdinand »

Kaise.nl

Tandarts is oplichter
« Gepost op: 24 juli 2008, 19:31:38 »

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Man
Re: Tandarts is oplichter
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2008, 22:32:38 »
Heb je gebit?  :lachen:

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2008, 22:48:44 »
Tandarts zijn is makkelijk geld verdienen!!!

Ach wie wilt dat niet!!!

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2008, 23:51:51 »
Hmm ik vind het heel belangrijk om naar de tandarts te gaan. Ik vind een gezond gebit hebben heel belangrijk.

Toevallig is vandaag 1 verstandskies getrokken en over 2 maanden gaan de andere 2 eruit. Het moest gewoon, ik voelde steken. Je moet je niet vergissen met verstandskieze n, als het gaat onsteken ben je flink de lul. Ontsteking tast je hele gebit aan.

Naar de tandarts gaan is geen oplichterij.

Offline -Heksje-

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Baby Peach!!!
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2008, 13:15:41 »
nou als je twijfelt kan je niet bij een andere tandarts even gaan laten checken dan?

SH  F.K.A.  FB

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2008, 14:07:21 »
ey die klootzakken zijn echte oplichters!!!!

ga na lange tijd naar de tandarts want mn oude vulling is eruit gevallen...
kom ik daar, jha je moet beter poetsenn want je hebt wel een heel groot gat daar he!!
ik zeg neee mn vulling is eruit gevallen.. Neee dat kan niettt dit heb jezelf gedaan en blhblahblah
ik zeg tjek mn gegevens dan zegt ze neee dat hoeft ik niettt dit is toch mn werk-_-

goed gaat wordt gevuld.
ik ga naar huis 3 weken later begin ik hevige pijn te krijgen
dus in de avond ff naar de nachttandarts want die fokkers hadden vakantie edus maakte het eigenlijk toh niet uit die 300 eu extra kosten!!!:@
zegt ie jhaaaa je hebt een ontstekingggg je oet naar de kaakchirurg.
die fkkn kies die zij hebben gevuld:S ok dus hij behandeld me voor de helft en laat de rest over aan de kaak chirurg.
300 euro kwijt aan die behandeling en bij de kaakchirurg ook nog eeens 600euro!!!
denken die klootzakken dat ik rijk ben fsow :S dammittt!!!
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2008, 21:57:35 »
Al sinds men 18e niet meer geweest, fucking  6 jaar:s

Mister Ernie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2008, 22:02:46 »

Dit gaat gebeuren..wach t maar :kijken:

R3

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2008, 22:39:02 »
Ferdinand,
Je kan altijd een second opninion aanvragen bij een willekeurige andere tandarts. Daarvoor nemen ze naar mijn ervaring altijd tijd (ook al ben je geen patiënt bij hun praktijk).

Overigens kan ik beamen dat niet elke tandarts zuiver is. Ik heb zelf ook hele foute praktijken meegemaakt waarna ik een flinke heisa heb gemaakt. Ze vallen altijd door de mand als je dreigt met het publiekelijk maken van de feiten. Enne.. je vermoeden klopt dat een tandartsen-centrum/collectief altijd elkaar probeert werk door te geven (soms dus ook onterecht) én als puntje bij paaltje komt: elkaar de hand boven het hoofd houden.

Over het algemeen is ontstoken tandvlees en een slecht gebit funest dus ik zou er wel naar laten kijen door een ander. Ik heb echter ook een tegenvoorbeeld:

Een vriendin van me had in Amsterdam een tandarts die bij haar jarenlang altijd zetzelfde deed (binnen 5 min mocht ze weg en alles was altijd dik in orde). Nu heeft ze een andere tandarts die alle shit (o.a. scheef gegroeide tanden, ontstoken tandvlees, kiezen niet aan beide kanten getrokken etc . etc. ) mag gaan opknappen.
En nu is er natuurlijk niet genoeg financiële dekking van het ziekenfonds voor het volledige herstel dus wordt het een 5 jarenplan. Ze is overigens ook naar haar neef gegaan (een tandarts in het zuiden vh land) welke het verhaal van haar nieuwe tandarts uit zichzelf beaamde.

Dus: geloof liever de tandarts die moord en brand gilt dan degene die juist zegt: "Alles is goed en wel mijnheer".

succes

Offline Axel Foley

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Brotherhood
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2008, 14:38:21 »
Al sinds men 18e niet meer geweest, fucking  6 jaar:s
zou dan snel gaan !! ik ga om de half jaar

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2008, 15:01:54 »
Ik zit sinds kort bij een nieuwe tandarts na een aantal jaren niet naar de tandarts te zijn geweest.
De vorige tandarts zei me altijd dat alles in orde was en was na een halve minuut in mijn mond kijken al klaar.

Nu ben ik pas geleden naar een nieuwe tandarts gegaan.
Ze begint meteen met een prikkend ding in mijn tandvlees te prikken. Ze doet meteen alsof het 2 minuten voor twaalf is en dat mijn tandvlees heel erg is teruggetrokken en dat ik hoognodig naar de mondhygiënist moet. Ik zou mijn tanden niet goed flossen, waardoor bacteriën mijn tandvlees opeten

Dan komt ze ook meteen foto's van me maken en laat ze me een foto zien van mn gebit. Mijn verstandskieze n beginnen uit te komen en ze  moeten maar direct getrokken worden, want ze zitten erg scheef. Nou ehm, volgens mij zitten mijn verstandskieze n gewoon recht en zijn ze bovendien nog lang niet zo groot als op de foto. Ze beginnen net pas boven het tandvlees uit te komen. Ik moet volgens de tandarts naar de kaakchirurg om mijn verstandskieze n eruit te trekken.

Volgens mij is dit hele gedoe één grote oplichterij. Toevallig zitten in dezelfde praktijk ook een mondhygiënist en kaakchirurg. Het lijkt er meer op dat ze elkaar werk willen verschaffen en dat ze me daarom maar bang maken en foto's van iemand anders laten zien.

Toch wel triest dat ik moet twijfelen aan de betrouwbaarhei d van iemand die zorg moet dragen voor iets heel belangrijks, mijn gebit, waar ik nog heel lang mee moet.

Heeft iemand ervaring hiermee? Werkt iemand hier in een tandartsprakti jk?
Ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt!

Ik ging na jaren naar de tandarts, moest gelijk door naar de mondhygieniste want ook ik floste blijkbaar niet goed (heb geen gaatjes voor zover ik weet, geen pijn niks) en toch lieten ze op de foto zien dat ik zeker 10 gaatjes heb en dat is een groot probleem en ook MIJN VERSTANDSKIEZE N groeiden SCHEEF en dus kon het mijn hele gebit aantasten en ik moest dus voor alle verstandskieze n eruit waren allemaal laten trekken.

Dus ik in paniek en gelijk dus naar de mondhygienist, gaatjes laten vullen bij de tandarts en 2 verstandskieze n laten trekken. Die overige 2 wilde ik toch maar niet laten doen want het deed me toch teveel pijn bij de kaakchirurg. En nu, een jaar later heb ik geen last van die andere 2 kiezen!
Ze zijn er gewoon uit en niks aan de hand. Ik heb me gewoon zomaar bang laten maken.

En het ergste is dat ik zowat letterlijk hetzelfde verhaal gehoord heb als jij!
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2008, 15:05:53 »
Ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt!

Ik ging na jaren naar de tandarts, moest gelijk door naar de mondhygieniste want ook ik floste blijkbaar niet goed (heb geen gaatjes voor zover ik weet, geen pijn niks) en toch lieten ze op de foto zien dat ik zeker 10 gaatjes heb en dat is een groot probleem en ook MIJN VERSTANDSKIEZE N groeiden SCHEEF en dus kon het mijn hele gebit aantasten en ik moest dus voor alle verstandskieze n eruit waren allemaal laten trekken.

Dus ik in paniek en gelijk dus naar de mondhygienist, gaatjes laten vullen bij de tandarts en 2 verstandskieze n laten trekken. Die overige 2 wilde ik toch maar niet laten doen want het deed me toch teveel pijn bij de kaakchirurg. En nu, een jaar later heb ik geen last van die andere 2 kiezen!
Ze zijn er gewoon uit en niks aan de hand. Ik heb me gewoon zomaar bang laten maken.

En het ergste is dat ik zowat letterlijk hetzelfde verhaal gehoord heb als jij!

Hmm die verstandskieze n kunnen uit het niets pijn gaan doen. Is gewoon beter voor je als je die vroegtijdig laat trekken.

En idd de rest is crap. Gewoon goed poetsen en flossen is voldoende. Mondhygienist is crap. 1 keer in het jaar kan je best gaan voor volledige schoonmaak, maar hoeft niet regelmatig. Ik ging naar de ACTA, stomme studenten deden 2 uur over me gebit. Misselijk, nooit meer.

MarsSS

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:22:45 »
5 jaar nie naar de tandarts geweest , mn gebit was helemaal perfect , moesten wel 2 verstandskieze n in 1x getrokken worden , dat was wel pijnlijk

Offline babygirly

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • .:*:.I Will Always Love You.:*:.
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:03:21 »
mijn verstandkiezen hoeven er niet uit:)
Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart. ;)

jackie shroff

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:10:52 »
bahut acha tandarts raha..kabhi na trek karies..

(khaali raat ke)

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:21:16 »
Ben bij een tandarts geweest die ook altijd lang bezig was met m'n gebit. Daarom naar een andere en daar was ik binnen 5 minuten klaar. En hetzelfde bij m'n huidige tandarts.
Maar bij de eerste tandarts kreeg ik wel speelgoed en kauwgum. :(

Offline Papaya

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2008, 03:41:43 »
The dentist :stilte:

Offline Casanova

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Don't Hate the Player, Hate the Game...
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:11:07 »
Ik poep in mn broek voor de tandarts.. heb nooit gaatjes gehad, maar toch....
Als ie me pijn doet breek ik zn hoofd :kapsones:

Your body is like a poster, and I just wanna pin it up on the wall all day...

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2008, 23:06:15 »
Ik poep in mn broek voor de tandarts.. heb nooit gaatjes gehad, maar toch....
Als ie me pijn doet breek ik zn hoofd :kapsones:

Bobojantje. :lol1:

Offline Casanova

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2008, 09:33:51 »
Bobojantje. :lol1:

Fuck jou :teleurgesteld:

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2008, 12:25:20 »
Fuck jou :teleurgesteld:

:huilen:

Offline LadyCee

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2008, 17:41:39 »
Ik ging om 2 gaatjes te laten vullen. Krijg ik een rekening van 2 gaatjes laten vullen + periodieke controle. 'Had ie ook er ff bij gedaan.' Als ik daarvoor was verzekerd maakte het mij niets uit maar nu moet ik voor iets betalen waarvoor ik neit had gevraagd.
Ik heb het ze netjes uitgelegd dat ze niet zomaar crap in rekening moet brengen en ze hebben me een nieuwe factuur gestuurd van alleen de twee gaatjes :)

Dus mensen altijd goed opletten als het niet wordt verzekerd!

Offline chieften

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2008, 18:06:16 »
Ik ging om 2 gaatjes te laten vullen. Krijg ik een rekening van 2 gaatjes laten vullen + periodieke controle. 'Had ie ook er ff bij gedaan.' Als ik daarvoor was verzekerd maakte het mij niets uit maar nu moet ik voor iets betalen waarvoor ik neit had gevraagd.
Ik heb het ze netjes uitgelegd dat ze niet zomaar crap in rekening moet brengen en ze hebben me een nieuwe factuur gestuurd van alleen de twee gaatjes :)

Dus mensen altijd goed opletten als het niet wordt verzekerd!

Goed dat je het direct gezegd hebt.

Offline Casanova

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:01:34 »
:huilen:

Sorry :love_kusjes: :You_rock:

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2008, 23:50:51 »
Sorry :love_kusjes: :You_rock:

:love_kusjes:

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2008, 10:16:11 »
Hmm ik vind wel dat de tandarts eerst moet informeren over de prijzen en denkt welke behandeling jij nodig hebt.

Zo had ik een half jaar geleden periodieke controle, ging die gozer foto's maken! Moest ik ff 80 euro dokken. Vond ik wel vervelend dus volgende keer als hij foto's gaat maken zeg er meteen wat van.

Nousha

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 17 augustus 2008, 03:12:59 »
Hmm ik vind wel dat de tandarts eerst moet informeren over de prijzen en denkt welke behandeling jij nodig hebt.

Zo had ik een half jaar geleden periodieke controle, ging die gozer foto's maken! Moest ik ff 80 euro dokken. Vond ik wel vervelend dus volgende keer als hij foto's gaat maken zeg er meteen wat van.

Ze maken sowieso eens in de zo veel tijd foto's....en toen hij die foto's maakte had je er dan wat van moeten zeggen...of toen hij zei: "We gaan foto's maken".

Ik heb al sinds ik tanden heb dezelfde tandarts...dez e man mag niet met pensioen en mag ook echt niet doodgaan! Hele goede tandarts en ook nog eens een aardige man. Ik ga 1 keer in het jaar voor controle en dat is voldoende. Maar als hij zegt dat er iets mankeert aan mijn gebit dan geloof ik dat ook.

Mijn verstandskieze n komen ook door, ik heb er geen last van en zijn reactie was: "het ziet er allemaal goed uit, ze komen netjes door.  Zo lang je er geen last van hebt kunnen ze blijven zitten".  Love my dentist haha! :)

Offline Master

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:51:50 »
Ik had ook echt nooit last van me tanden, nooit gaatjes gehad tot 1 jaar geleden.
Ging ik naar me tandarts voor een halfjaarcontro le en vertelde hij dat ik een gaatje had.
Dus hij schoonmaken, vullen, boren en weet ik veel wat.
Nu heb ik een gevoel dat hij zomaar heeft zitten boren en vullen, want sindsdien heb ik WEL last eraan gehad en daarvoor NOOIT iets gevoeld.

Dus ben daarna terug gegaan. Heeft hij foto's gemaakt en vertelde hij ook dat mijn verstandskieze n getrokken moeten worden. Heb ik ze alle 4 laten trekken. Had ik een paar maanden geleden nog steeds last. Blijkbaar lag het niet aan de verstandskieze n. Heeft hij weer foto's zitten maken en zei hij dat de vulling niet goed was etc.
Vertelde hij dat er een wortelkanaal behandeling gedaan moest worden en dat heeft me echt een fortuin gekost.

Nou hoorde ik van meerdere mensen dat ze bij hem langs zijn geweest veel last kregen. Heb me nu dus ingeschreven bij een nieuwe tandarts. Zij vertelde me ook dat als ik nooit last had, de kans dat ik een gaatje had echt heel klein was. En ALS het een gaatje was en hij het gevuld heeft, zou het de komende 3 jaar geen pijn mogen doen en mag er niks met de vulling mis zijn. Ze vertelde ook dat ik misschien me geld terug zou kunnen vragen voor die behandelingen erna, omdat het zijn fout geweest moet zijn dat de vulling niet werkte.

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 17 augustus 2008, 22:52:37 »
Ik had ook echt nooit last van me tanden, nooit gaatjes gehad tot 1 jaar geleden.
Ging ik naar me tandarts voor een halfjaarcontro le en vertelde hij dat ik een gaatje had.
Dus hij schoonmaken, vullen, boren en weet ik veel wat.
Nu heb ik een gevoel dat hij zomaar heeft zitten boren en vullen, want sindsdien heb ik WEL last eraan gehad en daarvoor NOOIT iets gevoeld.

Dus ben daarna terug gegaan. Heeft hij foto's gemaakt en vertelde hij ook dat mijn verstandskieze n getrokken moeten worden. Heb ik ze alle 4 laten trekken. Had ik een paar maanden geleden nog steeds last. Blijkbaar lag het niet aan de verstandskieze n. Heeft hij weer foto's zitten maken en zei hij dat de vulling niet goed was etc.
Vertelde hij dat er een wortelkanaal behandeling gedaan moest worden en dat heeft me echt een fortuin gekost.

Nou hoorde ik van meerdere mensen dat ze bij hem langs zijn geweest veel last kregen. Heb me nu dus ingeschreven bij een nieuwe tandarts. Zij vertelde me ook dat als ik nooit last had, de kans dat ik een gaatje had echt heel klein was. En ALS het een gaatje was en hij het gevuld heeft, zou het de komende 3 jaar geen pijn mogen doen en mag er niks met de vulling mis zijn. Ze vertelde ook dat ik misschien me geld terug zou kunnen vragen voor die behandelingen erna, omdat het zijn fout geweest moet zijn dat de vulling niet werkte.

:|

Offline DonJuan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 2
« Reactie #29 Gepost op: 17 augustus 2008, 23:05:44 »
de tandarts is je beste vriend!

http://www.youtube.com/watch?v=4rxr1BlGhmM&feature=related  :lolly:
[img]http://thesamerowdycrowd.files.wordpress.com/2009/03/barack-obama-signature.jpg[\img]

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 17 augustus 2008, 23:05:44 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl:
Welke kleur heeft een banaan?: